-
U heeft nog geen producten in uw winkelwagen.
U heeft nog geen producten in uw winkelwagen.
Ontworpen ter vervanging van de bestaande schokdemper behuizing. Vervaardigd van buisvormig materiaal, aanzienlijk sterker dan het origineel, beter bestand tegen roest en bovendien een fraai gezicht. Leverbaar in standaard hoogte, maar ook in 2" (5 cm) lagere uitvoering voor toepassing van standaard lengte schokdempers bij een suspensie verhoging van 2". Ook leverbaar in 2" hogere uitvoering indien de langere Terrafirma schokdempers zijn toegepast. Worden geleverd in een set van 2 stuks. Passen op de Defender 90"’ 110" en 130"
Voor voertuig | Voor jaar | Voor motor |
---|---|---|
DEFENDER | 1987 | All |
DISCOVERY 1 | 1989 | All |
RANGE ROVER CLASSIC | 1987 | All |
Ontworpen ter vervanging van de bestaande schokdemper behuizing. Vervaardigd van buisvormig materiaal, aanzienlijk sterker dan het origineel, beter bestand tegen roest en bovendien een fraai gezicht. Leverbaar in standaard hoogte, maar ook in 2" (5 cm) lagere uitvoering voor toepassing van standaard lengte schokdempers bij een suspensie verhoging van 2". Ook leverbaar in 2" hogere uitvoering indien de langere Terrafirma schokdempers zijn toegepast. Worden geleverd in een set van 2 stuks. Passen op de Defender 90"’ 110" en 130"
Voor voertuig | Voor jaar | Voor motor |
---|---|---|
DEFENDER | 1987 | All |
DISCOVERY 1 | 1989 | All |
RANGE ROVER CLASSIC | 1987 | All |
Voor voertuig | Voor jaar | Voor motor |
---|---|---|
DEFENDER | 1983 | All |
DISCOVERY 1 | 1989 | All |
RANGE ROVER CLASSIC | 1973 | All |
Voor voertuig | Voor jaar | Voor motor |
---|---|---|
DEFENDER | 1983 | All |
DISCOVERY 1 | 1989 | All |
RANGE ROVER CLASSIC | 1973 | All |
Voor voertuig | Voor jaar | Voor motor |
---|---|---|
DEFENDER | 1983 | All |
DISCOVERY 1 | 1989 | All |
Vulset. Set om de stikstofdruk in de bovenstaande dempers TF401 en TF402 af te regelen op de voor Uw toepassing specifiek benodigde druk. De set bestaat uit een drukregelaar, slangen, drukmeters en een speciale koppeling voor aansluiting op het uitwendige reservoir van de dempers.
Voor voertuig | Voor jaar | Voor motor |
---|---|---|
DEFENDER | 1987 | All |
DISCOVERY 1 | 1989 | All |
RANGE ROVER CLASSIC | 1987 | All |
Replacementfor the Mega Sport Shock
Voor voertuig | Voor jaar | Voor motor |
---|---|---|
DEFENDER | 1986 | All |
DISCOVERY 1 | 1989 | All |
RANGE ROVER CLASSIC | 1986 | All |
Big Bore Expedition dempers zijn speciaal ontwikkeld voor zwaar beladen voertuigen, in het bijzonder expeditie Landrovers en werkvoertuigen. De dempers hebben een diameter van 76 mm, een 50 mm zuiger en een 20 mm dubbel verchroomde massieve as. Deze dempers zijn ongevenaard voor wat betreft de sterkte, prestaties en value for money. De dempers zijn leverbaar in de standaard lengte en in een 50 mm langere uitvoering die uitermate geschikt zijn voor toepassing in combinatie met 50 mm verhoogde vering.
Voor voertuig | Voor jaar | Voor motor |
---|---|---|
DEFENDER | 1987 | All |
DISCOVERY 1 | 1989 | All |
RANGE ROVER CLASSIC | 1987 | All |
Big Bore Expedition dempers zijn speciaal ontwikkeld voor zwaar beladen voertuigen, in het bijzonder expeditie Landrovers en werkvoertuigen. De dempers hebben een diameter van 76 mm, een 50 mm zuiger en een 20 mm dubbel verchroomde massieve as. Deze dempers zijn ongeëvenaard voor wat betreft de sterkte, prestaties en value for money. De dempers zijn leverbaar in de standaard lengte en in een 50 mm langere uitvoering die uitermate geschikt zijn voor toepassing in combinatie met 50 mm verhoogde vering.
Voor voertuig | Voor jaar | Voor motor |
---|---|---|
DEFENDER | 1987 | All |
DISCOVERY 1 | 1989 | All |
RANGE ROVER CLASSIC | 1987 | All |
Big Bore Expedition dempers zijn speciaal ontwikkeld voor zwaar beladen voertuigen, in het bijzonder expeditie Landrovers en werkvoertuigen. De dempers hebben een diameter van 76 mm, een 50 mm zuiger en een 20 mm dubbel verchroomde massieve as. Deze dempers zijn ongevenaard voor wat betreft de sterkte, prestaties en value for money. De dempers zijn leverbaar in de standaard lengte en in een 50 mm langere uitvoering die uitermate geschikt zijn voor toepassing in combinatie met 50 mm verhoogde vering.
Voor voertuig | Voor jaar | Voor motor |
---|---|---|
DEFENDER | 1987 | All |
DISCOVERY 1 | 1989 | All |
RANGE ROVER CLASSIC | 1987 | All |
Big Bore Expedition dempers zijn speciaal ontwikkeld voor zwaar beladen voertuigen, in het bijzonder expeditie Landrovers en werkvoertuigen. De dempers hebben een diameter van 76 mm, een 50 mm zuiger en een 20 mm dubbel verchroomde massieve as. Deze dempers zijn ongeëvenaard voor wat betreft de sterkte, prestaties en value for money. De dempers zijn leverbaar in de standaard lengte en in een 50 mm langere uitvoering die uitermate geschikt zijn voor toepassing in combinatie met 50 mm verhoogde vering.
Voor voertuig | Voor jaar | Voor motor |
---|---|---|
DEFENDER | 1987 | All |
DISCOVERY 1 | 1989 | All |
RANGE ROVER CLASSIC | 1987 | All |
Supplied as a pair
Voor voertuig | Voor jaar | Voor motor |
---|---|---|
DEFENDER | 1987 | All |
DISCOVERY 1 | 1989 | All |
RANGE ROVER CLASSIC | 1987 | All |
Indien U de vering van de Defender hebt verhoogd, dan is daarmee het caster van de vooras ontregeld. Dit zal een zoekend stuurgedrag van de auto tot gevolg hebben, de zelfcentrerende werking van de stuurinrichting wordt verstoord en de cardanas onder een te grote hoek zal trillingen veroorzaken en de kruistukken zullen sneller slijten of defect raken. Om de gevolgen op het caster van een 2" (5 cm) verhoging weg te nemen zijn deze radius armen (de zogenaamde hocky-sticks) ontwikkeld met een 3° verdraaiing, zodat de verhoging caster-neutraal kan worden uitgevoerd en de geometrie weer zo is als bij een standaard Defender. De hocky-sticks worden geleverd in een set van twee stuks die passen op de Defender 90", 110" en 130", de bussen zijn niet inbegrepen, zodat u nog kunt kiezen voor de standaard bussen of voor polyurethaan bussen. De benodigde bussen zijn van het latere 44mm brede type NTC6781.
Voor voertuig | Voor jaar | Voor motor |
---|---|---|
DEFENDER | 1987 | All |
DISCOVERY 1 | 1989 | All |
RANGE ROVER CLASSIC | 1987 | All |
Voor voertuig | Voor jaar | Voor motor |
---|---|---|
DEFENDER | 1983 | All |
DISCOVERY 1 | 1989 | All |
RANGE ROVER CLASSIC | 1973 | All |
Evenals bij de voorveren, is het bij de achterveren goed mogelijk dat bij het volledig uitveren van de schroefveren deze bij het weer inveren niet op hun oorspronkelijke plaats terugkomen. Met deze hulpstukken worden de achterveren weer geleid naar de juiste plaats op het chassis. Het is belangrijk dat de veer goed op de as bevestigd is en voor goed functioneren van deze hulpstukken is het ook benodigd om tevens veer-bevestigingsplaten TF506 of TF507 (zie onder) te monteren. De hulpstukken worden geleverd in een set van twee stuks.
Voor voertuig | Voor jaar | Voor motor |
---|---|---|
DEFENDER | 1987 | All |
DISCOVERY 1 | 1989 | All |
RANGE ROVER CLASSIC | 1987 | All |
Indien de extreme long-travel schokdempers zijn gemonteerd dan bestaat door de extreme uitval van de as het gevaar dat de conventionele dislocatiesteun TF510 (zie hierboven) de veer net mist. Om dit te voorkomen is hulpstuk TF520 voorzien van een haak, die aangrijpt in de bovenste winding van de schroefveer, zodat deze bij het inveren weer keurig naar de juiste plaats wordt teruggeleid. Voor de Defender 110" en 130" kunt U het standaard hulpstuk TF511 gebruiken omdat de achterveren hier langer zijn en de haak van de TF520 dus niet nodig is. Het is belangrijk dat de veer goed op de as bevestigd is en voor goed functioneren van deze hulpstukken is het ook benodigd om tevens veer-bevestigingsplaten TF506 (zie onder) te monteren. De hulpstukken worden geleverd in een set van twee stuks.
Voor voertuig | Voor jaar | Voor motor |
---|---|---|
DEFENDER | 1987 | All |
DISCOVERY 1 | 1989 | All |
RANGE ROVER CLASSIC | 1987 | All |
Deze hulpstukken zijn bedoeld om bij volledige as-articulatie de schroefveren weer op de correcte wijze in de bovenste veerschotel terug te krijgen.
In het bijzonder bij verhoogde vering, verlengte schokdempers of verlaagde schokdemper-bevestiging is het goed mogelijk dat de schroefveren na volledig uitveren, niet meer op de juiste plaats terugkomen.
Met deze hulpstukken hoeft U zich daar geen zorgen meer over te maken. De hulpstukken kunt U bevestigen door gebruik te maken van bevestigingsringen TF502.
Het is belangrijk dat de veer goed op de as bevestigd is en voor goed functioneren van deze hulpstukken is het ook benodigd om tevens veer-bevestigingsplaten TF505 (zie onder) te monteren.
De hulpstukken passen op de Defender 90", 110" en 130" en worden geleverd in een set van twee stuks.
Voor voertuig | Voor jaar | Voor motor |
---|---|---|
DEFENDER | 1987 | All |
DISCOVERY 1 | 1989 | All |
RANGE ROVER CLASSIC | 1987 | All |
Om dezelfde reden als bij de vooras kan het ook uiterst nuttig zijn om ook bij de achteras twee schokdempers per wiel te monteren. Ook deze duo-steunen worden gemonteerd zonder aanpassingen van chassis of achteras. Geschikt voor de Defender 90", 110" en 130". Worden geleverd in een set voor beide voorwielen. Let op!! In sommige gevallen kan het noodzakelijk zijn om onze 30 mm spoorverbreders te monteren om te voorkomen dat de band gaat aanlopen tegen de onderste schokdempersteun. Dit is afhankelijk van het type velg en band. U zou dit bij Uw auto moeten uitproberen.
Voor voertuig | Voor jaar | Voor motor |
---|---|---|
DEFENDER | 1987 | All |
DISCOVERY 1 | 1989 | All |
RANGE ROVER CLASSIC | 1987 | All |
Bij verhoogde veren van de achteras zullen de bussen tussen de achterste radius armen en het chassis teveel onder spanning komen te staan, het rubber zal vervormen en de asbewegingen zullen worden beperkt door de uiterste stand waarin de rubbers zijn gedwongen. Om de stand van de achterste radius armen en de rubbers te corrigeren zijn deze gebogen stangen ontwikkeld die de spanningen die de verhoging hebben veroorzaakt weer opheffen en de locatiestangen laten werken zoals bij een standaard Landrover. De gebogen locatiestangen worden geleverd in een set van twee stuks die passen op de Defender 90", 110" en 130", de bussen zijn niet inbegrepen, zodat u nog kunt kiezen voor de standaard bussen of voor polyurethaan bussen.
Voor voertuig | Voor jaar | Voor motor |
---|---|---|
DEFENDER | 1987 | All |
DISCOVERY 1 | 1989 | All |
RANGE ROVER CLASSIC | 1987 | All |
De schroefveren kunnen bij volledig uitveren, bijvoorbeeld bij verhoogde vering, langere schokdempers en verlaagde schokdemper montage, losraken van de as met desastreuze gevolgen. Om een solide bevestiging van de veer aan de as te garanderen is deze heavy duty set ontwikkeld, zodat de veer op as blijft en door de dislocatie hulpstukken (zie hierboven) weer keurig naar zijn plaats op het chassis wordt geleid. Let bij bestellen op de verschillende mogelijkheden.
Voor voertuig | Voor jaar | Voor motor |
---|---|---|
DEFENDER | 1987 | All |
DISCOVERY 1 | 1989 | All |
RANGE ROVER CLASSIC | 1987 | All |